Opuštěný košík

Opuštěný košík

Systém opuštěného košíku je velmi jednoduchý. Zadá-li zákazník při objednávce e-mail nebo telefonní číslo, ale objednávku nedokončí, funkce „opuštěného košíku“ se mu po nějaké době ozve.  Může zákazníka vyzvat k dokončení objednávky, poskytnout mu slevu na nákup, kontakt na podporu a pomoc s nákupem nebo se pokusí od zákazníka zjistit proč objednávku nedokončil. Tento marketingový tah je velice úspěšný, protože míří na zákazníky kteří o zboží projevili zájem, už ho mají v košíku, zadali i některé údaje, ale pak z e-shopu odešli.

Kdy odeslat upozornění a jak by mělo vypadat záleží na typu vašeho zboží či služeb. Avšak základ je u všech stejný:

  • Celková přehlednost je na prvním místě.
  • Jasný předmět emailu – zákazník nečeká že se mu ozve e-shop na kterém ani nenakoupil, je potřeba opravdu dobře volit předmět pro co největší proklikovost.
  • Musí být zřejmé odkud e-mail přišel, opatřete e-mail informací o vašem e-shopu.
  • Krátký text s cílem zákazníka nalákat zpět do e-shopu a dokončit nákup.
  • Zobrazit potenciálnímu zákazníkovi obsah jeho košíku.
  • Připomenutí kontaktů, případně přímo kontakt na podporu která pomůže s nákupem.
  • Tlačítko kterým se dostane ke svému košíku. Přeci nebudeme nutit zákazníka aby náš e-shop někde hledal.
  • A nakonec samozřejmě možnost odhlášení e-mailu.

Je vhodné nečekat dlouho abyste zachytili návštěvníka ještě ve fázi kdy má nedokončený nákup čerstvě v paměti a volit vhodný obsah e-mailu. Výhružný nebo vtíravý text zákazníky spíš odradí. Některé e-shopy sází na jedno upozornění, jiné využívají více kroků kde vylepšují nabídku například přidáním slevového kuponu.

Naše volba Abandoned Cart Lite for WooCommerce

My používáme plug-in Abandoned Cart Lite for WooCommerce, jeho nastavení je trošku krkolomné a vzhledem k možnostem testování komplexní funkčnosti (je potřeba simulovat opuštěný košík a pár minut počkat na email) chvíli trvá jej zprovoznit, ale má široké množství nastavení a to ve verzi zdarma.

Plugin funguje ve dvou fázích a to:

  1. Uložení košíku po určitém čase do databáze.
  2. Odeslání emailu ohledně opuštění košíku.

Plug-in ukládá seznam opuštěných košíků s podrobnými informacemi (v WooCommerce -> Abandoned Carts -> Abandoned Orders), a také zobrazuje statistiku obsahující cenu obnovených objednávek, počet opuštěných košíků, počet odeslaných emailů a zachycených emailů (v WooCommerce -> Abandoned Carts -> Dashboard).

Základem nastavení je spuštění všech funkcionalit potřebných pro samotné zprovoznění plug-inu. Jedná se o dvě podstatné věci:

  1. Zaškrtnout checkbox „Enable abandoned cart emails“ ve WooCommerce -> Abandoned Carts -> Settings -> General Settings -> první checkbox
  2. Aktivovat šablonu emailu ve WooCommerce -> Abandoned Carts -> Email Templates -> přepnout tlačítko na defaulní šabloně

U prvního kroku můžete také nastavit čas, po kterém se košík zhodnotí jako opuštěný a uloží do databáze, nebo ladit informace ohledně GDPR. V dalších položkách submenu lze nastavit základní informaci k odesílání emailů, většina zbylých položek je přístupná v Pro verzi plug-inu.

Opuštěný košík základní nastavení

U druhého kroku lze e-mailovou šablonu rozkliknout (tlačítko edit) a s využitím WYSIWYG editoru (tedy bez znalosti HTML kódu) ji nastylovat a sepsat obsah, navíc můžete zaškrtnout generování unikátního kódu pro každý opuštěný košík. Svoji práci můžete během vteřin zkontrolovat pomocí odeslání testovacího emailu.

opuštěný košík šablona

 

 

Zadejte email a telefon
Ozveme se Vám

Každý týden posíláme novinky ze světa WordPress, webů, eshopů a zajímavostí. Dejte nám svůj e-mail a získávejte novinky také.